Στήριξη και ενίσχυση ζητάνε και τα sites

ιντερνετ νιουζΗ επιστολή του προέδρου της ΕΝΕΔ Δημήτρη Μάρη στον Αλέξη Τσίπρα «την ζοφερή κατάσταση για τις ελληνικές διαδικτυακές εκδοτικές επιχειρήσεις, συμπληρώθηκε από ανακοίνωση της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου για το ίδιο θέμα. Υπό τον τίτλο “Η ενημέρωση κινδυνεύει”, οι εκδότες του Διαδικτύου, 22 επιχειρήσεις μέλη της, ζητάνε άμεσα μέτρα στήριξης των ενημερωτικών ιστοσελίδων και όχι στήριξη σε πολυεθνικές. Ζητάνε επίσης συνάντηση με τους πολιτικούς αρχηγούς ώστε να υπάρξει ομοθυμία από όλες τις πολιτικές δυνάμεις για τη στήριξη των ελληνικών ιντερνετικών Μέσων. Ως ύστατο επιχείρημα για την πρόσκληση, δηλώνουν πως “δεν θέλουν” να καταφύγουν σε μέτρα όπως μαζικές απολύσεις, μεταφορά έδρας επιχείρισης σε άλλη χώρα, κ.λ.π. Το επίδικο που δεν λέγεται είναι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τις δράσεις της φέρεται να συνεργάζεται και να προωθεί τους διεθνείς κολοσσούς όπως η  google και το face book, πλατφόρμες που δεν φορολογούνται αλλά απορροφούν το 70% της διαφημιστικής δαπάνης στη χώρα μας.

Η ανακοίνωση της ΕΝΕΔ

Το μέγεθος των αντιδράσεων αναμένουν να αξιολογήσουν τα μέλη της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου, σε συνέχεια της επίσημης επιστολής που απέστειλε χθες ο Πρόεδρός της κ. Δημήτρης Μάρης με θέμα «την ζοφερή κατάσταση για τις ελληνικές διαδικτυακές εκδοτικές επιχειρήσεις», καλώντας τόσο τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα όσο και τους αρχηγούς πολιτικών κομμάτων να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, σε μια προσπάθεια περιορισμού του κινδύνου για τον αφανισμό των ψηφιακών εκδοτών στην Ελλάδα.

Στόχος της ΕΝΕΔ, δεν είναι άλλος από την άμεση και ουσιαστική ενημέρωση των κομματικών αρχηγών για ένα ζήτημα που φαίνεται να προβληματίζει έντονα τον κλάδο των διαδικτυακών εκδόσεων, αφού πρακτικά οι μέχρι σήμερα νομοθετικές ρυθμίσεις αδυνατούν να διασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους, την ίδια ώρα μάλιστα που ο αθέμιτος ανταγωνισμός στην άλλη μεριά του πλανήτη δείχνει να κορυφώνεται.

Ο λόγος για τους πολυεθνικούς κολοσσούς Google/Youtube και Facebook για τους οποίους είναι γνωστά τα προβλήματα διασποράς ψευδών ειδήσεων, κακοδιαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και η υποβάθμιση ενημέρωσης μέσω αλγορίθμων και ως εκ τούτου η Πολιτεία με την νομοθετική της παρέμβαση δεν θα πρέπει να ενισχύει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά τους έναντι των εκδοτικών ομίλων της χώρας και ειδικότερα των ψηφιακών εκδοτών.

Χαρακτηριστικό αυτών των εταιρειών, είναι η απορρόφηση του 70% της ελληνικής διαφημιστικής δαπάνης, στοιχείο που υποδηλώνει ότι το μερίδιο των ελληνικών διαδικτυακών επιχειρήσεων ανταγωνίζεται σε ένα αρκετά περιορισμένο φάσμα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι αυτές οι εταιρείες δεν φορολογούνται πλήρως και απασχολούν ελάχιστους εργαζομένους.

Σε ρυθμό δύο ταχυτήτων φαίνεται επίσης να κινείται ο κλάδος της ενημέρωσης σε ότι αφορά τις φορολογικές υποχρεώσεις.

Η πρόσφατη θεσμοθέτηση της καταβολής ειδικής εισφοράς 2% επήλθε για την διάσωση του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π., ενός ταμείου, στο οποίο οι εκδότες του διαδικτύου δεν ανήκουν καταρχάς, αλλά αφορά στους τηλεοπτικούς σταθμούς για τους οποίους όμως θεσμοθετήθηκε μείωση του φόρου επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων από 20% σε 5%.

Μέσα σε αυτό το δυσμενές και ρευστό πλαίσιο, και την ίδια στιγμή που ελληνικές εταιρείες ενημέρωσης που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο καταβάλλουν κάθε θεμιτή προσπάθεια επιβίωσης, αναρωτιέται εύλογα κανείς πόση αντοχή ακόμη μπορούν να επιδείξουν, παραμένοντας συνεπείς και υπεύθυνες απέναντι στους εκατοντάδες εργαζόμενούς τους αλλά και στην ίδια τη χώρα.

Αυτή τη στιγμή, η ΕΝΕΔ στοχεύει στην αναζήτηση πιθανών μέτρων, επιδιώκοντας να αποκρούσει τις ορατές δυσμενείς συνέπειες που δεν είναι άλλες από τις ομαδικές απολύσεις εργαζομένων, την μετεγκατάσταση της έδρας σε άλλες χώρες, ακόμη και της πτώχευσης.

Είναι γεγονός ότι το αγαθό της ενημέρωσης πρέπει να περιφρουρηθεί ως βασικό συστατικό της ομαλής λειτουργίας της Δημοκρατίας μας.

Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να γίνει ούτε με λάθος προσανατολισμό, ούτε με ανολοκλήρωτες προσπάθειες, ούτε με ημίμετρα ή μέτρα προς τη λάθος κατεύθυνση.

Η ελληνική πολιτεία καλείται να αποδείξει στην πράξη ότι αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα του ζητήματος.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInShare on StumbleUpon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *