ΜΜΕ: «Τακτοποίηση» με το βλέμμα στις εκλογές

ΜΜΕ: «Τακτοποίηση» με το βλέμμα στις εκλογέςΑπό τη στήλη, Πισω απο τις καμερες  στο ΠΡΙΝ

Ματίνα Παπαχριστούδη

Δεν έχουν σταματημό οι εξαγγελίες και ρυθμίσεις στα μίντια εδώ και μήνες. Την τηλεοπτική τακτοποίηση-τουλάχιστον θεσμικά- μετά δώρου μείωσης τους Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης στους αδειούχους του ΕΣΡ, ακολούθησε με γοργούς ρυθμούς η θεσμική τακτοποίηση του ραδιοφώνου: Εκδόθηκε ψηφιακός χάρτης συχνοτήτων, έγινε προκήρυξη για ραδιοφωνική Digea, παραχωρείται δορυφορική συχνότητα στην ΕΡΤ, συζητείται η αλλαγή του στάτους στις μετρήσεις ακροαματικότητας, δίνονται υποσχέσεις στα δημοτικά ραδιόφωνα πως δεν θα κλείσουν. Αυτές τις μέρες, επίσης, ο αρμόδιος υπουργός Παππάς συνεχίζει τις διαβουλεύσεις με τους εκδότες για το πακέτο που αφορά στον Τύπο, με μείωση ή κατάργηση ΦΠΑ, απευθείας κρατική ενίσχυση, επιδότηση εισφορών, κ.λ.π. Παράλληλα, δίνονται προγράμματα μέσω ΕΣΠΑ σε περιφερειακές εφημερίδες και ελέγχεται η κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης του δημοσίου προς τα περιφερειακά ΜΜΕ.

Η έντονη κινητικότητα καταδεικνύει πως η κυβέρνηση, μετά την πρώτη φάση σύγκρουσης με την εγχώρια παραδοσιακή διαπλοκή, επιχειρεί να ξαναστήσει το τοπίο για την επόμενη 10ετία. Θέλει να επιβάλλει τους δικούς της όρους και κριτήρια, έχοντας ως σκοπό τον έλεγχο των Μέσων και των ανθρώπων τους. Στην παρούσα φάση, τα συμφέροντα που εξυπηρετούν τα εγχώρια ΜΜΕ, ελεγχόμενα από τραπεζικό κεφάλαιο, ταυτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους με τα συμφέροντα του κυβερνητικού ΣΥΡΙΖΑ. Τα αντιπολιτευόμενα μίντια, εξάλλου, προκαλούν πολιτικούς καβγάδες μόνο σε ζητήματα εικόνας και τακτικής και όχι για την ουσία της πολιτικής της κυβέρνησης.

Η επιχείρηση τακτοποίησης του μιντιακού τοπίου είναι άρρηκτα δεμένη και με την πολιτική ελέγχου που προσπαθεί να επιβάλλει η ΕΕ και τα όργανα της σε όλα τα ΜΜΕ στην Ευρώπη. Γι’ αυτό και η τελευταία πράξη της κυβερνητικής παρέμβασης, η οποία συνδέεται άμεσα με τα πακέτα ενίσχυσης στις εφημερίδες, αφορά στον έλεγχο και την καταστολή των λεγόμενων fake news.

Με όλα τα παραπάνω μέτρα-παρεμβάσεις, ο μηχανισμός προπαγάνδας και χειραγώγησης του ΣΥΡΙΖΑ στοχεύει να βρεθεί στην προεκλογική περίοδο έχοντας υπό τον έλεγχο του τα περισσότερα ΜΜΕ. Στα παραδοσιακά αρκούν οι τακτοποιήσεις, οι υποσχέσεις και οι συναλλαγές πάνω και κάτω από το τραπέζι. Για τα νέα θα υπάρξουν και μέθοδοι καταστολής…

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *