Στην τελική ευθεία COSMOTE TV και Nova για την απόκτηση του Champions League

championsΤου Ν.Δ στο digitaltvinfo
Από τις 7 Νοεμβρίου έχει ξεκινήσει από την TEAM Marketing*, η διαδικασία πώλησης στην Ελλάδα, των τηλεοπτικών δικαιωμάτων για το UEFA Champions League και UEFA Europa League για τις σεζόν 2018-2021. Οι ενδιαφερόμενοι τηλεοπτικοί πάροχοι κλήθηκαν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, υποβάλλοντας τους φακέλους με τις οικονομικές προσφορές τους. Η διαδικασία υποβολής προσφορών, αν δεν δοθεί κάποια παράταση, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως τις 6 Δεκεμβρίου.

Στην Ελλάδα οι κύριοι διεκδικητές για τη μετάδοση της δημοφιλούς διοργάνωσης είναι φυσικά η νυν κάτοχος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων COSMOTE TV και φυσικά η Nova, η οποία φιλοδοξεί μετά από απουσία τριών χρόνων, οι αγώνες του Champions League να επιστρέψουν και πάλι στα κανάλια Novasports.

Δημοσιεύματα στα media αφήνουν να εννοηθεί πως η Νova, μετά την εμπορική συνεργασία που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβρη με τις Vodafone και Wind για τη διάθεση των αθλητικών καναλιών Novasports στις IPTV πλατφόρμες των τελευταίων αντίστοιχα, πρόκειται να έχει στη διαδικασία διεκδίκησης του CHL και τη στήριξη των δύο νέων «συμμάχων» της (Vodafone & Wind).

Δεν έχει γίνει κατανοητό ωστόσο με ποιο τρόπο θα μεταφραστεί αυτή η στήριξη. Σαφώς, σε περίπτωση που η Nova αποκτήσει τα δικαιώματα του Champions League, υπάρχει όφελος για τις Wind και Vodafone, όμως, ο μεγάλος κερδισμένος θα είναι ένας, και δεν είναι άλλος από τη Nova. Στο ενδεχόμενο που η Nova κερδίσει το διαγωνισμό και αποκτήσει το Champions /Europa League, οι ισορροπίες στη συνδρομητική αγορά είναι βέβαιο πως θα αλλάξουν δραματικά. Η Nova, η οποία θα έχει πλέον στο αθλητικό της portfolio τις δημοφιλέστερες διοργανώσεις στην Ελλάδα, όπως τη Superleague, τη Euroleague και το Champions League, θα μπορέσει να απευθυνθεί με άλλη δυναμική στο συνδρομητικό κοινό, στριμώχνοντας παράλληλα στη γωνία την COSMOTE TV η οποία θα έχει χάσει τη ναυαρχίδα των αθλητικών της διοργανώσεων. Θα είναι σίγουρα μια τονωτική ένεση για τη Nova η οποία λόγω των γνωστών οικονομικών της προβλημάτων εδώ και καιρό κρατάει άμυνα. Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει, είναι ποια στάση θα κρατήσουν η Vodafone και η Wind απέναντι στη Nova; Θα της δώσουν χέρι βοηθείας στις διαδικασίες διεκδίκησης των διαφόρων αθλητικών διοργανώσεων η στρατηγικά επιθυμούν την αποδυνάμωση της;

Οι δύο IPTV πλατφόρμες, έχουν ήδη αποκτήσει με την πρόσφατη συμφωνία με τη Nova, πρόσβαση σε δύο από τα πιο δημοφιλή τηλεοπτικά δικαιώματα στην Ελλάδα, τη Superleague και τη Euroleague; Πόση επιπρόσθετη αξία για τις Vodafone και Wind μπορεί να φέρει και η απόκτηση του Champions League; Και με ποιο κόστος; Ίσως το ενδεχόμενο να ανακοπεί η ευρύτερη πορεία ανάπτυξης του OTE να αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο για τις δυο εταιρείες.

Ωστόσο, υπάρχει και ακόμη ένα σενάριο που κυκλοφορεί στην αγορά και θέλει τη φημολογία για ενωμένο μέτωπο Nova-Vodafone-Wind να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Σκοπός των ειδήσεων περί συμμαχίας των τριών, όπως ακούγεται, δεν έχει άλλο στόχο από το να «θορυβήσει» την COSMOTE TV οδηγώντας την σε αυξημένη χρηματική προσφορά που κανονικά δε θα υπέβαλλε. Ο λόγος; Μάλλον απλός. Αν και θα έχει κερδίσει τη διαδικασία η COSMOTE TV, εντούτοις η νίκη της ουσιαστικά θα είναι πύρρειος, αφού κάνοντας μια υψηλή οικονομική προσφορά θα στερηθεί οικονομικούς πόρους, που θα μπορούσε να επενδύσει για τα επόμενα βήματα που σχεδιάζει.

Όλα τα σενάρια έχουν λογική…

Και τα δύο σενάρια φυσικά έχουν λογική και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά. Το σίγουρο είναι πως και οι δύο διεκδικητές γνωρίζουν πολύ καλά τη δυναμική που μπορεί να φέρει σε μια πλατφόρμα η απόκτηση μιας διοργάνωσης όπως το Champions League. Και οι δύο ανταγωνιστικές πλατφόρμες επιθυμούν να αποκτήσουν την καλύτερη και πιο κερδοφόρα γι’ αυτούς συμφωνία, επομένως υπολογίζουν τα μεγέθη και γνωρίζουν καλά ποιο είναι το χρηματικό όριο πάνω από το οποίο η συμφωνία θα έπαυε να είναι συμφέρουσα. Σίγουρα στις προσφορές που θα κατατεθούν θα συνυπολογιστεί και το δεδομένο πως η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης έχει πάψει εδώ και καιρό να βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης ενώ στην ήδη βεβαρυμμένη από φόρους συνδρομητική τηλεόραση ετοιμάζεται να προστεθεί και μια ακόμη εισφορά 2% επι του κύκλου εργασιών(!), υπέρ ΕΔΟΕΑΠ.

*Η TEAM Marketing είναι η εταιρεία που διαπραγματεύεται για λογαριασμό της UEFA τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ευρωπαϊκών διοργανώσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *