Απέτυχε η συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ με τη διαπλοκή

διαπλοκη-1Λίγο πριν τις βουλευτικές εκλογές, κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος έλεγε με παράπονο σε δημοσιογράφο πως μετά τις εκλογές το κόμμα δεν θα έχει σχεδόν κανένα δικό του Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης! Μια έμμεση παραδοχή πως η πολιτική προσέγγισης της διαπλοκής στα μίντια με διαφόρων ειδών «δώρα» και η απόπειρα δημιουργίας μιας νέας διαπλοκής, «ελεγχόμενης» από τον ΣΥΡΙΖΑ, απέτυχε. Μια εβδομάδα πριν τις εκλογές επίσης, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, δια του τέως πλέον υπουργού Νίκου Παππά, ανακοίνωσε το περίφημο «έργο» του που εξαντλείται σε 3-4 δράσεις:

Τη χορήγηση αδειών σε έξι τηλεοπτικούς σταθμούς με μόνο κίνητρο την πληρωμή 35 εκατ. ευρώ για μια 10ετία, σύνολο δηλαδή 210 εκατ. ευρώ σε… δόσεις. Την ίδια στιγμή χάρισε σε αυτούς τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης με αποτέλεσμα να εξοικονομήσουν περί τα 350 εκατ. ευρώ για το ίδιο διάστημα! Παράλληλα, οι άδειες δόθηκαν μόνο στους πανελλαδικής εμβέλειας σταθμούς, έμεινε χαοτικό και χωρίς ρύθμιση το το- πίο στην περιφέρεια. Και σε αυτούς τους ιδιοκτήτες, ωστόσο, χαρίστηκε τελικά η μείωση του Ειδικού Φόρου, χωρίς καμία υποχρέωση από την πλευρά τους.
Η ίδια ηγετική ομάδα, ακολουθώντας τις εντολές του ΔΝΤ – ευρωπαϊκής επιτροπείας από το 2012, «απαλλάχθηκε» από την παραδοσιακή διαπλοκή των Ψυχάρη-Μπόμπολα και επιχείρησε να βάλει στη θέση τους «συνεργαζόμενους» επιχειρηματίες, αποτυγχάνοντας και εκεί. Ο Μαρινάκης αγόρασε φθηνά τον ΔΟΛ και τον έστρεψε εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ, ο Σαββίδης αγόρασε αντί πινακίου φακής τον Πήγασο. Δεν ελήφθη καμία απολύτως μέριμνα για τους εργαζόμενους, αντιθέτως η κυβέρνηση εξασφάλισε μόνο τα συμφέροντα των νέων μιντιαρχών και των τραπεζών.
Μια ακόμη παρέμβαση ήταν η επαναλειτουργία της ΕΡΤ. Ποδογέ-τησαν –και με ευθύνη των εργαζο- μένων της– τη δυνατότητα ανάπτυξης μιας πραγματικής δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, τη μετέτρεψαν σε ενσωματωμένο κυβερνητικό ΜΜΕ στην ενημέρωση, θεσμικά κράτησαν τον νόμο της ΝΔ (ΝΕΡΙΤ), δεν την στήριξαν τεχνολογικά και θεσμικά, αντιθέτως ιδιωτικοποίησαν το μεγαλύτερο μέρος της λειτουργίας της. Χρησιμοποίησαν τα έσοδα εκατ. ευρώ από το ανταποδοτικό τέλος για να κάνουν πολιτικό παιχνίδι με τους ιδιοκτήτες των ποδοσφαιρικών ομάδων, χαρίζοντας τους πάνω από 50 εκατ. ευρώ για τα δικαιώματα.
Την πολιτική αυτή στα ΜΜΕ θα πληρώσει ο χώρος των ΜΜΕ μετά τις εκλογές με την κυβέρνηση της Ν.Δ πιστή σε ένα νεοφιλελεύθερο μοντέλο όπου οι μιντιάρχες θα έχουν το πάνω χέρι και τα στελέχη της κυβέρνησης θα πράττουν σε ότι τους ζητηθεί….

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInShare on StumbleUpon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *